Silná značka pro péči o auto - od roku 1950

Lhostejno, o jaký automobil se jedná - zda o malé, střední nebo luxusní vozidlo - ať již v motoristickém sportu, tunnigu nebo jde o běžný automobil využívaný k denní potřebě - SONAX stojí vždy po boku všech automobilových fanoušků i odborníků.
Historie SONAX sahá až do roku 1903. V té době Franz Hoffmann, pradědeček současného majitele firmy SONAX ve městě Neuburg an der Donau těžil křemík, velmi jemný minerál, který se používal do domácích leštidel.

„Důsledná orientace na zákazníka a nekompromisní ochota inovovat nás činí v SONAX silnými. To a naše pevné kořeny v lokalitě Neuburg."


Manfred Hoffmann - majitel SONAX

1950: začátky značky SONAX v oblasti autokosmetiky

Sona Edel Harwachs

Po druhé světové válce začal Franz Hoffmann vyrábět čistící prostředky pod značkou "Sona" a byly určeny především na stříbrné předměty v domácnostech.
Značka "SONAX" byla uvedena na trh pro produkty označující autokosmetiku přidáním písmena "X" coby synonyma pro "WAX - vosk".
Na začátku čtyři zástupci značky SONAX projížděli Německem v plně naloženém VW Beetle. Rozhodoval osobní kontakt se zákazníky, reklama tehdy nepřicházela v úvahu.

Dokonalý vzhled automobilu

Dokonalý vzhled automobilu

Průlom započal v polovině 60. let, kdy SONAX dodával první plně automatické mycí systémy s vysoce kvalitními čisticími a ošetřujícími prostředky. Současně byl průběžně vyvíjen kompletní program pro ruční péči o vozidlo. Stále více lidí si kupovalo soukromá auta a sobotním rituálem té doby bylo ruční mytí vozidla samotným hrdým majitelem. Potřeba autokosmetiky rapidně vzrostla – a s ní i úspěch značky SONAX. SONAX brzy využil situace a vstoupil i do dalších odvětví: zemědělský průmysl, ocelářství, lesnictví, stavebnictví, výrobní technologie a sanitární průmysl.

Dnes je SONAX dostupný ve více než 100 zemích po celém světě. Podíl exportu vzrostl na více než 43 procent. Výrobky SONAX představují celosvětově nejvyšší kvalitu „made in Germany“.

SONAX dlouhodobě a pravidelně získává významná ocenění a úspěchy v testech nezávislých institucí jako DEKRA nebo GTÜ.

Úspěch dnes i zítra

Výzkumné oddělení SONAX

Výzkumné oddělení společnosti SONAX dělá vše pro to, aby byly jejich produkty ještě lepší. Stálá aktivita v této oblasti zaručuje, že inovace produktů SONAX vždy přitahuje pozornost na trhu. Vynikající výsledky v produktových testech předních automobilových časopisů jako „Auto Bild“, „auto motor und sport“ nebo „Auto Zeitung“ opakovaně dokazují vysokou úroveň výzkumu a vývoje značky SONAX. Díky své tradiční kvalitě a neustálé inovaci plní produkty značky SONAX nejvyšší nároky. SONAX je partnerem i v oblasti motorsportu, svědčí o tom partnerství s Hansem-Joachimem Stuckem, Michaelem Schumacherem nebo Ayrtonem Sennou a nově i s Formulí E. Navzdory rychlému startu od čisticího prostředku až po světoznámého prémiového výrobce, SONAX vždy zůstal rodinnou firmou s regionálními kořeny.

Jsme SONAX